YouTube zapłaci influencerom za korzystanie z Shorts

YouTube zapłaci influencerom za korzystanie z Shorts

YouTube zapowiedział przeznaczenie 100 milionów dolarów dla twórców, którzy stworzą najlepsze oraz najpopularniejsze Shorts. Jest to pierwszy sposób na monetyzację tego formatu.


Kilka dni temu YouTube Shorts wyszło z fazy beta (przynajmniej w Stanach Zjednoczonych). Nic więc dziwnego, że technologiczny gigant chce, by użytkownicy oraz twórcy zainteresowali się nowym formatem materiałów. Mają pomóc w tym - a jakżeby inaczej - pieniądze.

YouTube Shorts Fund to specjalny fundusz w wysokości 100 milionów dolarów. Kwota ta zostanie rozdysponowana w latach 2021-2022 na influencerów, którzy nagrają najlepsze oraz najpopularniejsze klipy. Jak dokładnie wyglądać będzie cała procedura?
Każdego miesiąca będziemy kontaktować się z tysiącami twórców, których Shorts otrzymały najwięcej zaangażowania i wyświetleń, aby nagrodzić ich za ich zaangażowanie. Poprosimy również tych twórców o podzielenie się z nami swoimi opiniami, abyśmy mogli dalej ulepszać działanie usługi.

Źródło: YouTube


Więcej informacji odnośnie funduszu ma pojawić się w przeciągu nadchodzących miesięcy. Na razie nie wiadomo bowiem jak YouTube będzie w ogóle dzielić pieniądze. Wiadomo jednak, iż rozwój Shorts to obecnie jeden z priorytetów osób odpowiedzialnych za platformę.

Co ciekawe, wkrótce pojawią się także reklamy w Shorts - będzie to kolejne źródło dochodów twórców. Nie wiadomo jednak kiedy YouTube Shorts tak naprawdę będzie dostępne na całym świecie. U nas wciąż trwają beta testy funkcji.

 

Co sądzicie o YouTube Shorts? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.