YouTube: nowe reklamy przed filmami. Mają uczyć jak korzystać z mediów

YouTube: nowe reklamy przed filmami. Mają uczyć jak korzystać z mediów

YouTube testuje nowy typ reklam wyświetlanych bezpośrednio przed filmami. Mają one zachęcać użytkowników do m.in. "krytycznego myślenia".


Na stronie zawierającej spis testowanych właśnie funkcji pojawiła się nowa pozycja. Mowa o 15-sekundowych spotach edukacyjnych zawierających ciekawostki i wskazówki dotyczące tego, jak mądrze korzystać z mediów. Całość znajduje się na razie w fazie eksperymentalnej.

YouTube przygotowało na razie wyłącznie jedną reklamę. Pojawia się ona u niektórych użytkowników w Stanach Zjednoczonych i przedstawia scenę procesu sprawdzania wiarygodności konkretnej informacji. W ten sposób odbiorcy mają uczyć się o tym, iż wszystko w sieci należy weryfikować i nie wierzyć w pierwszy lepszy news.



Jak możemy wyczytać ze specjalnego komunikatu:
Eksperymentujemy ze sposobami zachęcania do krytycznego myślenia podczas korzystania z informacji online. Ten mały eksperyment zawiera wskazówki umiejętności korzystania z mediów w postaci 15-sekundowych możliwych do pominięcia reklam, które będą wyświetlane przed filmami. Uwaga: te wskazówki pojawią się przed losową próbką filmów w Stanach Zjednoczonych i nie stanowią oceny żadnych filmów. Rozważymy szersze wprowadzenie tego wysiłku na podstawie opinii z eksperymentów.

Nie wiadomo więc czy finalnie YouTube zdecyduje się na szersze wdrożenie nowego typu reklam. Zapewne jeśli zostanie podjęta stosowna decyzja w temacie, to użytkownicy zostaną poinformowani.

 

Co sądzicie o nowych reklamach na YouTube? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.