Instagram tłumaczy, jak działa ich algorytm

Instagram tłumaczy, jak działa ich algorytm

Niedawno szef Instagrama wyjaśnił, w jaki sposób działa algorytm tej platformy. Szczególnie omówiono sposób wyświetlania materiałów w określonych sekcjach, takich jak Odkrywaj czy Reels.


W tym roku Instagram został oskarżony o ograniczanie zasięgu propalestyńskich wiadomości podczas niedawnego konfliktu w Strefie Gazy. Dlatego też na początku czerwca zmieniono algorytmy zajmujące się prezentowaniem treści, a Adam Mosseri - szef platformy - na oficjalnym blogu wyjaśnił ich działanie. Zapewnił, że:
Treści prezentowane na kontach użytkowników są dobierane starannie przez algorytmy dobrane indywidualnie do każdego internauty.

Robione jest to na podstawie różnorodnych wskaźników, jak np. popularności konkretnego postu, liczby interakcji z nim związanymi oraz sposobu powiązania odbiorcy z autorem danego wpisu.

W sekcji Odkrywaj (Discover) zależy to głównie od zachowań danego użytkownika, tzn. tego co polubi, skomentuje czy zapisze. Natomiast inaczej jest w przypadku Reels. Tutaj istotne jest czy sugerowane materiały wideo zostały obejrzane do końca i czy wywołały jakieś reakcje.

Na blogu przeczytać można, że algorytm stara się przedstawiać treści wyłącznie w dobrej jakość oraz jak w najmniejszym stopniu upolitycznione. Trwają również prace nad lepszą komunikacją z użytkownikami, szczególnie w kwestii blokady ich treści.


Ela Sikora

Studentka dziennikarstwa na UMK. Interesuje się japońską kulturą, fantastyką oraz superbohaterami.