YouTuberzy wspierają przedsiębiorców dotkniętych zamknięciem cmentarzy

YouTuberzy wspierają przedsiębiorców dotkniętych zamknięciem cmentarzy

W piątek 30 października premier Mateusz Morawiecki poinformował o zamknięciu cmentarzy od dnia następnego. Polacy dostali tylko 8 godzin, by pogodzić się z tym faktem. Wśród nich byli odpowiedzialni za sprzedaż zniczy i kwiatów przedsiębiorcy, dla których wiadomość okazała się dramatem. Na szczęście wielkie wsparcie okazała społeczność, w tym polscy YouTuberzy, którzy wspomogli handlarzy i poprosili o to samo swoich widzów.


Akcja wsparcia dla małych przedsiębiorców rozpoczęła się w całej Polsce pod różnymi nazwami, w tym m.in.  pod tytułem "Kup pan chryzantemę" zaraz po podaniu decyzji o zamknięciu cmentarzy na tegoroczne Święto Zmarłych. Przyczyną ich zamknięcia była rzecz jasna trwająca pandemia koronawirusa.

Na wydarzenia szybko zareagowali Bracia Malczyńscy, którzy wybrali się pod Cmentarz Osobowicki we Wrocławiu i postanowili kupić sporo kwiatów od jednej z pań. Wraz z publikacją posta, YouTuberzy zaapelowali do swoich widzów o podobne wsparcie oraz przedstawili pomysły na wykorzystanie kwiatów.




Do wsparcia lokalnych przedsiębiorców w najbliższych dniach zachęciła także Ola Nowak, która kupionymi chryzantemami przystroiła swój dom.




Podobnej inicjatywy podjął się Poszukiwacz, który na swoim Instagramie opublikował zdjęcie z zakupionymi kwiatami i napisał: "To mój mały gest. Solidarności. Do czego zachęcam też Was.".




Twórców zachęcających do podobnych działań było jednak znacznie więcej, a wśród nich znaleźli się m.in.: Andziaks, Vnarf, FitLovers, Ania Szlęzak czy Wobecobiektywu. Brawa dla twórców za nagłośnienie tej ważnej i spontanicznej inicjatywy!

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.