YouTube ogłosił właśnie wprowadzenie zupełnie nowego formatu reklam audio. Pojawiać się one będą podczas słuchania muzyki lub podcastów w tle. Mają one pomóc twórcom internetowym w zwiększeniu przychodów.
Nie lubimy reklam, prawda? A jeszcze dokładniej - nie lubimy nadmiaru reklam. Jeśli się z tym zgadzacie, to z pewnością bardzo ucieszy Was nowość zaprezentowana przez zespół Google - nowy format reklam audio na YouTube.
Mają trwać po 15 sekund i pojawiać się przed utworami muzycznymi lub odcinkami podcastów. Skierowane są jednak wyłącznie do użytkowników słuchających treści w tle, a więc m.in. osób opłacających abonament to umożliwiający.
Źródło: Google
Spoty audio mają nie tylko zwiększyć przychody twórców internetowych, ale rzecz jasna samego Google oraz reklamodawców. Podczas alfa testów funkcji okazało się, że taki format reklam sprawdza się nawet w 75 procentach przypadków w kwestii zwiększenia świadomości odbiorcy o reklamowanej właśnie marce czy produkcie.
Na razie nowość znajduje się w wersji beta, lecz już niedługo powinna zagościć u wszystkich użytkowników. Z pewnością większość osób z takiego postępowania YouTube nie będzie zadowolona, lecz w tym przypadku raczej chodzi o uwagę reklamodawców i zarobek.
Co sądzicie o nowym formacie reklam? Dajcie znać w komentarzach!
Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.