YouTube Shorts cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Tak wynika ze statystyk

YouTube Shorts cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Tak wynika ze statystyk

YouTube poinformował o popularności formatu Shorts. Krótkie materiały miały zostać obejrzane od 2020 roku przez kilka miliardów osób. Przy okazji CEO platformy podzieliła się planami rozwoju serwisu na 2022 rok. 


Nie da się ukryć, że krótkie materiały cieszą się sporym zainteresowaniem w sieci. Ogromną rolę odebrał w tym procesie TikTok, który spopularyzował format nagrywanych pionowo materiałów trwających najczęściej mniej niż minutę. Potem podobne funkcjonalności wprowadzono również na inne platformy.

Za przykład niech posłuży YouTube, gdzie w 2020 roku zdecydowano się na wdrożenie Shorts. Twórcy otrzymali wtedy opcję nagrywanie krótkich filmików, gdzie np. zapowiadają większy projekt itd. Jak się okazuje - był to strzał w dziesiątkę.



Tak przynajmniej wynika ze słów CEO serwisu. Susan Wojcicki opublikowała post, gdzie podzieliła się priorytetami firmy na najbliższe kilkanaście miesięcy. Planowane jest skupienie się na m.in. funkcjach zakupowych, rozwoju NFT czy polepszenie doświadczeń influencerów.

Ważnym elementem staną się także Shorts. Klipy udostępnione w ramach tego formatu miały zostać od 2020 roku obejrzane ponad 5 miliardów razy, co robi ogromne wrażenie! Podobno najlepszym okresem dla tej funkcji miała być druga połowa ubiegłego roku.

Osobiście jestem ciekaw czy YouTube zdoła utrzymać zainteresowanie użytkowników formatem Shorts w 2022 roku. Zobaczymy.

 

Oglądacie Shorts? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.