Warner Bros i Discovery jednoczą się w stworzeniu konkurencji dla Netflixa

Warner Bros i Discovery jednoczą się w stworzeniu konkurencji dla Netflixa

Koncern WarnerMedia oraz Discovery planują fuzję. Chcą tym sposobem stanowić poważną konkurencję zarówno dla Netlixa, jak i dla Disneya.


Niedawno WarnerMedia i Discovery ogłosiły planowaną fuzję. Financial Times podało, że nowopowstały koncern będzie miał wartość nawet 150 miliardów dolarów. Natomiast zarządcą zostanie David Zaslav (obecnie prezes Discovery). Obie strony liczą na to, że transakcja zakończy się w pierwszej połowie 2022 roku.

Koncern ma prowadzić swoją działalność w ponad 200 krajach, a jego główny cel to ustanowienie mocnej pozycji na rynku streamingowym. Dzięki fuzji będą mogli zaprezentować odbiorcom różnorodne treści, dzięki czemu mają zostać godną konkurencją dla Netflixa czy Disneya. Jak wiadomo, WarnerMedia ma w swoim posiadaniu nie tylko wytwórnię Warner Bros., ale także HBO (ponad 60 mln subskrybentów), CNN oraz Cartoon Network. Również Discovery posiada dodatkowe kanały np. Eurosport, Animal Planet czy polskie TVN. W samych Stanach Zjednoczonych ogląda go prawie 90 mln odbiorców.

 



Już zapowiedziano, że nowy koncern planuje się zająć produkcjami wielu "oryginalnych treści". Internauci już nie mogą się doczekać, co może wyjść z połączenia tych dwóch gigantów.

Ela Sikora

Studentka dziennikarstwa na UMK. Interesuje się japońską kulturą, fantastyką oraz superbohaterami.