Twitch oceni streamerów pod kątem atrakcyjności dla reklamodawców

Twitch oceni streamerów pod kątem atrakcyjności dla reklamodawców

Wyciekły dane, które sugerują korzystanie przez Twitcha z pewnych narzędzi do automatycznej oceny streamera pod względem wieku, statusu partnerstwa, historii banów i rodzaju widowni. Dzięki temu reklamodawcy szybko znajdą twórców odpowiednich dla ich marki.


Możliwe, że Twitch testuje funkcje dające firmom wgląd w to, jak przyjazny dla ich produktów jest dany streamer. Narzędzie „Brand Safety Score” ma klasyfikować twórców w oparciu o szereg kryteriów. Co ciekawe, wśród nich pojawia się także ocena wystawiona przez samych pracowników Twitcha.

Informacje o narzędziu znalazł Daylam 'tayariTayari. Użytkownik Twittera udostępnił screeny z interfejsu API Twitcha, które mówią o wprowadzaniu funkcji badającej steamerów dla marek.

Twitch postanowił odpowiedzieć na dociekliwe teorie, informując jednocześnie, że żadne prywatne dane użytkowników serwisu nie zostały udostępnione, a wspomniane narzędzie, póki co nie zostało wprowadzone.

Temat co prawda wzbudził małe kontrowersje, lecz nie zapominajmy, że podobne systemy działają od dawna m.in. na YouTube, a ocenie podlegają nawet przewoźnicy z aplikacji Ubera. Powyższe narzędzie może więc wpłynąć na zwiększenie się liczby reklamodawców na Twitchu.

Dawid Ignasiak

Student dziennikarstwa na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.