TikTok wydłuża limit trwania filmu. Będzie więcej reklam?

TikTok wydłuża limit trwania filmu. Będzie więcej reklam?

TikTok rozpoczyna testy zwiększonego limitu trwania filmu. Część użytkowników otrzymała powiadomienie informujące, że od teraz można nagrywać treści trwające nawet 180 sekund.


Obecnie aplikacja TikTok pozwala na tworzenie i oglądanie materiałów o maksymalnej długości 60 sekund. Dla wielu osób ten limit zapewne jest odpowiedni, a momentami nawet i zbyt wysoki. Jak się jednak okazuje, już niedługo przyjdzie nam oglądać filmy nawet trzy razy dłuższe.

Tak przynajmniej wynika z wpisów opublikowanych przez część osób korzystających z TikToka. Otrzymali oni notyfikację zawierającą informację o opcji nagrywania i przeglądania filmów trwających do 3 minut. Na razie są to wyłącznie testy, lecz niewykluczone, że już niedługo usprawnienie trafi do wszystkich.

Zmiana przygotowywana przez ByteDance może rozwiązać kilka problemów. Przede wszystkim twórcy będą mieli większe pole do popisu jeśli chodzi o pokaz swojej kreatywności. Powinny też zniknąć irytujące cykle filmów zmuszające do "czekania na drugą część". Wtedy najczęściej o takich materiałach zapominamy - zniesienie limitu by rozwiązało ten problem.



Powstaje jednak pytanie czy tego typu zmiana wywołałaby negatywne zmiany. Z pewnością powstawałoby nieco więcej nudnych treści i zapewne część osób nie docierałaby do końca trzyminutowego klipu. Nie wiadomo też jak będzie wyglądać sprawa z reklamami. Trudno teraz przewidzieć czy pojawi się ich więcej. Być może. Na szczegóły jednak musimy poczekać.

 

Co sądzicie o przygotowywanej zmianie? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.