Snapchat rozważa wprowadzenie długotrwałych Stories

Snapchat rozważa wprowadzenie długotrwałych Stories

Główna i odróżniająca od konkurencji cecha Snapchata, to ulotność udostępnianych publicznie materiałów. Filmy i zdjęcia były dostępne dla wszystkich obserwujących przez ograniczony czas, by następnie zniknąć bezpowrotnie. Według popularnego serwisu Reuters Niedługo ma się to zmienić.


Aplikacja Snapchat powstała w 2011 i bardzo szybko zgromadziła duże grono zainteresowanych. Program oferował nieszablonowe podejście do publikowania treści w internecie. Stawiał na dzielenie się ze znajomymi krótkimi momentami ze swojego życia, do których później nikt nie miał wglądu. To najwyraźniej ma się zmienić, bo według informatorów Reutersa deweloperzy planują wprowadzenie opcji dodawania materiałów, które nie znikną nigdy.

Po niewątpliwym sukcesie Snapa podobne rozwiązania pojawiły się w konkurencyjnych aplikacjach. Dziś Stories są wszechobecne chociażby na Instagramie, Facebooku, a od niedawna nawet na YouTube. Problem w tym, że konkurencja inspirując się pomysłami zaczerpniętymi ze Snapa, jednocześnie zdecydowanie je usprawniła i wprowadziła wiele nowatorskich dodatków. Aplikacja znana z charakterystycznego duszka została w tyle, nastąpiła migracja użytkowników na pozostałe platformy i ostatecznie pojawiły się problemy finansowe.



W jaki sposób wprowadzenie permanentnych Snapów mogłoby uwolnić firmę od bankructwa? Otóż ulotność fotografii i filmików sprawia, że po określonym czasie znikają również materiały reklamowe. Ta krótkotrwałość materiałów w aplikacji sprawia, że reklamodawcy nie chcą podejmować wielu współprac.

Docelowo publiczne posty mają trwać dłużej, a nawet nie znikać wcale. Być może kontrowersyjna zmiana podniesie wartość rynkową spółki, ale czy tym samym Snapchat nie zatraci pierwotnej idei?

Źródło: Reuters

avatar

Patryk Bałajewicz

Brak opisu