Poznaliśmy szczegółowe statystyki YouTube w Polsce

Poznaliśmy szczegółowe statystyki YouTube w Polsce

YouTube nigdy wcześniej nie chciał chwalić się swoimi statystykami publicznie. Zwykły widz nie miał szansy dotrzeć do oficjalnych danych tego serwisu. Wszystko zmieniło się po "YouTube Brandcast Polska 2020", na którym przedstawione zostały oficjalne dane i analizy.


Na początku skupmy się na ogólnych statystykach. Największą grupę widzów, którzy codziennie oglądają YouTube w Polsce, stanowią osoby w wieku od 24 do 44 lat i jest ich aż 10 milionów. Wraz z pozostałymi widzami, tworzą grupę liczącą 24,6 miliona osób, które oglądają YouTube średnio 40 minut dziennie. Trzeba przyznać, że te dane nie są wielkim zaskoczeniem dla osób, które interesują się tematyką tego serwisu. Podobne zestawienia prezentowane były przez licznych analityków i twórców wypowiadających się na tematy YouTube. Jednakże dopiero teraz dane zostały podane oficjalnie i poparte są zaawansowanymi badaniami.



Dużą część "YouTube Brandcast Polska 2020" poświęcono tematyce tak zwanych "Light TV Viewers", czyli osobom, które oglądają telewizję znacznie rzadziej, niż średnia krajowa. W 2019 roku były to nieco ponad 4 godziny w ciągu dnia. Do grona Light TV Viewers zaliczono zatem osoby, które oglądają tradycyjną telewizję mniej niż godzinę dziennie. Po analizie danych okazało się, że osoby te stanowią 23% populacji kraju, czyli około 8 milionów osób. "Dołóżmy do tego 3% tych, którzy nie posiadają dostępu do telewizji. Widzimy zatem, że w praktyce do co czwartego Polaka jest wyjątkowo trudno dotrzeć na co dzień za pośrednictwem telewizji" - mówi Michał Protasiuk, Media Research Manager. Co ciekawe, 65% grupy Light TV Viewers stanowią osoby w wieku 16-44 lat. Dodatkowo tylko 39% osób z tej grupy w wieku 18-55 codziennie ogląda tradycyjną telewizję, a aż połowa codziennie włącza YouTube.

YouTube podzielił się również kilkoma statystykami dotyczącymi popularności konkretnych kategorii filmów w czasie pandemii. Okazuje się, że od czerwca 2020 roku rośnie czas oglądania niektórych filmów. W przypadku materiałów związanych z matematyką jest to wzrost o ponad 300%, poradników kulinarnych o 150%, a filmów z ćwiczeniami fizycznymi o 350%. Są to imponujące statystyki, które pokazują, że YouTube pomaga wielu osobom w czasie pandemii poradzić sobie z niektórymi problemami oraz zagospodarować wolny czas.

Mateusz Książek

Jestem uczniem liceum, organistą i skrzypkiem. Wolny czas zapełniam oglądaniem filmów na YouTube i muzyką.