Powstał pierwszy sklep dla influencerów

Powstał pierwszy sklep dla influencerów

Bynajmniej nie jest to ekskluzywna odsłona Biedronki czy innego supermarketu. Nie jest to też sklep z towarem sygnowanym galą Fame MMA, choć nazwa mogłaby to wskazywać. 


Jest to sklep internetowy powołany do życia przez agencję Hash.fm i przeznaczony wyłącznie dla influencerów. Mogą oni zgłaszać się po wystawione produkty i otrzymać je w zamian za publikacje na swoich mediach społecznościowych. Na stronie sklepu "FameShop" dostępne są oferty wraz z określonymi zasadami i wymaganiami. Jeśli dany twórca je spełnia, to może wysłać swoje zgłoszenie i starać się o darmowy produkt do testów.

Dzięki takiemu systemowi do akcji promocyjnych zgłaszają się głównie tylko ci influencerzy, którzy rzeczywiście są zainteresowani produktem. To oni decydują, co będzie odpowiednie dla ich kanału oraz ciekawe dla obserwatorów. Taki mechanizm może rzeczywiście mieć dobry wpływ na treści danego twórcy, ponieważ mogą one być bardziej autentyczne i spójne z kanałem. Pojawia się tylko kwestia tego, czy twórca może być obiektywny w teście czy recenzji danego produktu lub usługi.



Dla twórców takie rozwiązanie jest wygodne także dlatego, że mają łatwy dostęp do markowych produktów bez konieczności kupowania ich czy proszenia o nie w odpowiednich działach poszczególnych firm. Tego typu rozwiązania możemy zobaczyć często na YouTube w przypadku kanałów technologicznych, które dostają drogie sprzęty do testów w porozumieniu z producentem lub sklepem.

Nic jednak nie jest idealne i taka platforma ma też swoje ciemniejsze strony. Chodzi przede wszystkim o problem kupionych fanów i fałszywych profili, które są sztucznie zbudowane. Fameshop dlatego stara się weryfikować influencerów pod kątem jakości zamieszczanych treści, liczby obserwujących, zaangażowania czy demografii społeczności. Żaden producent nie chciałby, żeby jego towar wpadł w ręce kogoś, kto sztucznie buduje swoje konto i nie ma zgromadzonej społeczności.

Twórcy sklepu chwalą się, że jest to pierwsza tego typu realizacja w Polsce i na świecie. Cieszymy się, że polski rynek influencerów i influencer marketingu rozwija się w takim tempie i jesteśmy ciekawi, co jeszcze przyniesie przyszłość w tej branży.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.