Oto ile pieniędzy wydano w grach mobilnych w 2021 roku

Oto ile pieniędzy wydano w grach mobilnych w 2021 roku

Jak wynika z najnowszego raportu firmy App Annie, ludzie wydali ponad 116 miliardów dolarów na gry mobilne w przeciągu całego 2021 roku. Niekwestionowanym liderem został Roblox. 


Rynek gier mobilnych rośnie w siłę - potwierdzają to praktycznie wszystkie rankingi i zestawienia. Użytkownicy niezwykle chętnie decydują się na inwestowanie realnych pieniędzy w mniej lub bardziej inwazyjne mikrotransakcje. Ubiegły rok był pod tym względem rekordowy.

Firma analityczna App Annie opracowała specjalne zestawienie ukazujące wydatki użytkowników na gry mobilne w 2021 roku. Konsumenci z całego świata wydali na nie ponad... 116 miliardów dolarów. Jest to wynik o 19 procent wyższy niż w 2020 roku.

Gracze najchętniej wydawali pieniądze w Roblox - głównie na obecny tam system monetyzacji, który jest niezwykle angażujący. Najwięcej czasu z kolei użytkownicy spędzili w PUBG, gdzie zarejestrowano rekord aktywnych osób na serwerach.

Źródło: App Annie


Co ciekawe, przeciętny mieszkaniec Stanów Zjednoczonych lub krajów położonych w Azji spędza dziennie około 5 godzin na konsumpcji gier oraz aplikacji mobilnych. Jest to wynik wręcz onieśmielający - zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w ciągu jednej minuty pobierane jest 435 tys. aplikacji.

Potęgę gier na smartfony można dostrzec nawet wtedy, kiedy spojrzymy na ogólne przychody mobilnego rynku. Zarobił on w 2021 roku łącznie 170 miliardów dolarów, z czego "tylko" 54 miliardy wygenerowały aplikacje.

Nie dziwią więc głośne przejęcia firm zajmujących się tworzeniem produkcji mobilnych. Nie tak dawno Take Two zdecydowało się na zakup studia Zynga za... 12,7 miliarda dolarów. To musi coś znaczyć.

 

Gracie w gry mobilne? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.