Nie od dziś wiadomo, że biznes reklamowy jest niezwykle opłacalny dla reklamobiorców. Ma to szczególne znaczenie w marketingu technologicznym, gdyż miejsce do umieszczenia reklam na konkretnej platformie, portalu internetowym czy aplikacji jest praktycznie nieograniczone. Doskonale wiedzą o tym programiści Microsoftu, którzy wprowadzili do testów implementację bannera reklamowego w edytorze tekstu WordPad.
W dobie wyskakujących podczas przeglądania sieci reklam pop-up czy memicznych filmików reklamujących mobilne gry pokroju Mafia City, które zmuszeni jesteśmy oglądać podczas przechodzenia naszej ulubionej gry, aż dziwnym wydaje się brak tego typu reklam w systemie Windows. Oczywistym jest, że banner reklamowy umieszczony na dole każdego otwieranego przez nas okna spotkałby się z ogromną krytyką użytkowników, jednak pracownicy Billa Gates'a doskonale zdają sobie sprawę z tego ile osób codziennie korzysta z Windowsa i zaczynają to coraz bardziej brać pod uwagę. Jak informuje Rafael Rivera, który jest jednym z testerów systemu Windows 10, w programie WordPad zaczynają pojawiać się bannery zachęcające do kupna pakietu Office.
BREAKSCLUSIVE: Microsoft WordPad is getting a new feature! An ad for Office web apps!
Ta forma reklamy nie jest rzecz jasna niczym wielkim w porównaniu do innych, bardziej złośliwych form marketingu, które spotykamy na co dzień, a co więcej wygląda na to, że wyświetla się tylko wąskiej grupie osób będących w obszarze testowym. Nie jest więc pewne czy pojawi się ona na stałe u wszystkich użytkowników. Wciąż zastanawia jednak, czy jest to jedyny tego typu pomysł programistów, czy może w systemie pojawi się więcej podobnych form advertisment'u.