Materiał

Materiał "BezPlanu" użyty w TVP1 bez zgody i ze złym podpisem

Program „Między Ziemią a Niebem” to cotygodniowy magazyn informacyjno-publicystyczny emitowany w TVP1. W ostatnim wydaniu bez zgody przedstawiono nagranie twórcy kanału "BezPlanu", którego błędnie podpisano jako dziennikarza Tomasza Surdela. Sprawę nagłośnił sam YouTuber - Bartłomiej Czukiewski, a także dziennikarz, który wyraził oburzenie zaistniałą sytuacją.


Do sytuacji do jakiej doszło w programie najpierw odniósł się twórca kanału "BezPlanu", który na swoim Instagramie zamieścił fragment reportażu z błędnym podpisem. YouTuber początkowo humorystycznie skomentował błąd, a po pytaniach widzów podał także informacje, że nie zapytano go o zgodę na udostępnienie materiału.

Fragment programu "Między Ziemią a Niebem" z błędnym podpisem. Źródło: twitter.com/TomekSurdel


O sprawie dowiedział się sam Tomasz Surdel - korespondent z Wenezueli, który na Twitterze skomentował jak wyglądała sytuacja pomiędzy nim a TVP, które błędnie użyło jego imienia i nazwiska.

 

Jak poinformował, Telewizja Polska zapytała go o komentarz w sprawie wsparcia, jakie Caritas udziela w kraju Ameryki Południowej. Dziennikarz miał odmówić wypowiedzi. W związku z tym, redakcja miała skorzystać z materiału z kanału "BezPlanu".

 



Dziennikarz nie wykluczył podjęcia konkretnych kroków prawnych w sprawie. Chwilę później pojawiły się przeprosiny dla Tomasza oraz Bartłomieja, które zostały umieszczone na profilu "ReligiaTVP". Redakcja przeprosiła za "niewłaściwe wykorzystanie materiału" oraz "błędne podanie danych związanych z pomocą dla uchodźców z Wenezueli". Część użytkowników wyraziła zdziwienie, dlaczego przeprosiny zostały opublikowane na mało popularnym profilu, zamiast w mediach społecznościowych TVP1, czyli stacji, na której emitowany był program.

 


Co uważacie o tej sprawie?


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.