Instagram z własną czcionką i odświeżonym wyglądem

Instagram z własną czcionką i odświeżonym wyglądem

Instagram ogłosił "wizualne odświeżenie" swojej marki. Mowa tu o wprowadzeniu jaśniejszego loga, własnego kroju pisma czy pełnoekranowych układów marketingowych. Zmiany mają przypominać o "ciągłej ewolucji" platformy.


Instagram postanowił nieco odświeżyć niektóre elementy swojej platformy w celu "tworzenia bardziej wciągających i integrujących doświadczeń". Innymi słowy - usługa ma dzięki zmianom stać się jeszcze bardziej atrakcyjna dla konsumentów i reklamodawców. Okej, ale co dokładnie wprowadzono?

Przede wszystkim opracowano krój pisma nazwany Instagram Sans czerpiący inspirację z logo platformy. Dodatkowo wykorzystano kwadraty i koła, a jego twórcy twierdzą, że jest "współczesnym remiksem stylów groteskowych i geometrycznych".



Jak możemy wyczytać na oficjalnym blogu usługi:
Instagram Sans to nowy sposób dla naszej globalnej społeczności na wyrażanie siebie na Instagramie w takich miejscach jak Stories i Reels. Podczas projektowania tego nowego kroju pisma naszym celem było sprawienie, aby Instagram Sans był dostępny globalnie. Współpracowaliśmy z ekspertami językowymi z całego świata, aby dostosować krój pisma do globalnych skryptów, w tym arabskiego, tajskiego i japońskiego. Chcemy wspierać wszystkich naszych twórców i członków społeczności, którzy pchają kulturę do przodu, aby mogli w pełni wyrazić siebie w dowolnym języku, który wybiorą.

Poza tym postarano się o implementację nowego gradientu do logo - ma ono sprawiać wrażenie bardziej rozświetlonego i żywego. Został on opracowany przy użyciu specjalnego procesu modelowania 3D.

Ciekawą zmianą jest też wprowadzenie pełnoekranowych układów marketingowych, który będzie wykorzystywany w nowym wyglądzie ekranu głównego przypominającego TikToka. Jest to kontrowersyjna zmiana i nie podoba się ona większości użytkowników. Ma jednak zwiększyć czas jaki spędzają oni na platformie. Oczywiście wspomniano też o prostocie przekazu, co ma mieć swoje przełożenie w zainteresowaniu reklamodawców.

 

Co sądzicie o zmianach na Instagramie? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.