Instagram mówi NIE osobom narzucającym swój styl życia

Instagram mówi NIE osobom narzucającym swój styl życia

Instagram postanowił rozpocząć walkę z osobami reklamującymi produkty dietetyczne raz zachęcającymi do podjęcia się operacji plastycznych. Pierwszy krok to ograniczenie zasięgów takich użytkowników.


Jak twierdzą przedstawiciele Instagrama, posty zawierające reklamę produktów dietetycznych wywołują presję na młodych osobach. Dodatkowo wpisy zachęcające do podjęcia się operacji plastycznej zwiększają podobno ryzyko zachorowania na depresję.

Instagram postanowił, że będzie usuwał tego typu zdjęcia z profili osób poniżej 18 roku życia. To jednak nie koniec - okazuje się, że reklamom produktów gwarantujących "rezultaty od zaraz" automatycznie zostaną ograniczone zasięgi.



Jak twierdzi Emma Collins, kierownik ds. polityki publicznej na Instagramie:
Nie jest w naszym interesie narażanie użytkowników na fałszywe "cudowne" produkty. Jakakolwiek promocja markowych produktów odchudzających będzie ograniczona tak, by osoby poniżej 18 roku życia nie widziały reklam ich dotyczących.

Krok podjęty przez spółkę Facebook z pewnością należy do tych pozytywnych. Reklamy zapewniające, że dzięki "temu produktowi schudniesz w mgnieniu oka" są prawdziwą plagą i dobrze, że chociaż częściowo ich zasięgi zostaną obcięte.

Źródło: Digital Trends

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.