Facebook wprowadza nowe narzędzia monetyzacji dla twórców

Facebook wprowadza nowe narzędzia monetyzacji dla twórców

Facebook ogłosił testy nowych źródeł zarobków dla twórców publikujących treści na platformie. Mowa o m.in. możliwości umieszczania reklam w krótkich materiałach wideo.


Facebook chce najwyraźniej zachęcić influencerów, by publikowali coraz więcej treści za pośrednictwem głównej platformy spółki. W tym celu wprowadzone zostaną zupełnie nowe narzędzia monetyzacji. Czego dokładnie możemy się spodziewać?

Przede wszystkim pojawi się opcja umieszczenia reklamy w materiale wideo trwającym minimalnie jedną minutę. Oczywiście pojawią się ograniczenia - spot może pojawić się w takim przypadku maksymalnie raz na 30 sekund. W przypadku klipów o długości co najmniej trzech minut, długość reklamy może wynosić maksymalnie 45 sekund.

Źródło: Facebook


Udostępnione zostaną także naklejki reklamowe, które będą mogły zostać umieszczone w postach umieszczonych w sekcji Relacje. Na razie jednak funkcjonalność ta dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Trzecią nowością jest opcja udostępniania reklam bezpośrednio podczas transmisji na żywo. Z niej skorzystają jedynie twórcy, których streamy oglądano przez minimalnie przez 60 tys. minut w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy.

Źródło: Facebook


Cóż - dla przeciętnych użytkowników nadchodzące funkcje mogą okazać się dosyć irytujące. Raczej nikt nie lubi reklam w krótkich materiałach wideo. Twórcy powinni jednak być zadowoleni, gdyż otrzymają tym samym kolejne opcje zarobków.

 

Co sądzicie o zmianach na Facebooku? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.