Facebook poinformował reklamodawców o błędzie w systemie obliczającym planowaną skuteczność umieszczanych na platformie reklam. Problem występował od ponad roku - społecznościowy gigant zmuszony jest więc wypłacić odpowiednio wysokie rekompensaty.
Narzędzie "wzrost konwersji" pomaga reklamodawcom w oszacowaniu liczby osób, do których może trafić konkretna kampania bądź pojedyncza reklama. Wiele firm wydało setki milionów dolarów polegając na wierze w obliczenia algorytmów Facebooka.
Końcowe rezultaty ukazywane przez koncern prezentowały się naprawdę świetnie. Jak się okazuje - wspomniane narzędzie zawyżało wyniki kampanii wskutek błędu. Co teraz?
Źródło: pixabay.com (Firmbee)
Facebook poinformował reklamodawców o zaistniałej sytuacji i obiecuje wypłatę odpowiednich rekompensat. Nie wiadomo o jakich kwotach mówimy, lecz śmiało można mówić o co najmniej kilkunastu milionach dolarów.
Klienci stracić mieli nawet 0,5% rocznego budżetu reklamowego. Wydawać się to małą wartością, lecz warto mieć na uwadze, że mówimy o największych partnerach Facebooka.
Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.