Jednak wspomniany przez nas efekt Gonciarza odwołuje się do jego akcji dzięki której razem z nim możemy prowadzić jego kanał. Oczywiście mowa tu o patronite.pl na którym Krzysiek założył konto i poinformował o tym wszystkich w jednym ze swoich filmów. Ogromny sukces akcji przerósł oczekiwania samego twórcy, o czym wspominaliśmy już tutaj. Aktualnie na jego koncie znajduje się prawie 28 tys. złotych na które złożyło się ponad 1500 patronów.
Czym tak w ogóle jest patronite.pl?
Jest to portal mający na celu łączenie wszelkiego rodzaju twórców z tzw. patronami, czyli osobami które chcą ich wesprzeć w ich twórczości. Takie osoby nazywamy patronami, którzy wpłacają comiesięczne kwoty na konto autorów. Co na tym zyskują? Każdy twórca zyskuje środki które może wykorzystać na rozwój, a patroni mają dostęp do różnych oryginalnych produktów czy usług.
Triumf przedsięwzięcia Gonciarza sprawił, że inni YouTuberzy, również postanowili spróbować swoich sił i postawić na pomoc od widzów. Na patronite.pl jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się konta innych YouTubowych twórców. Oczywiście większość to osoby mało znane, które swoją przygodę z kręceniem filmów dopiero zaczynają lub mają problem żeby się wypromować, ale można znaleźć też kilka znanych nam wszystkim nazwisk czy nicków.
Na patronite.pl po sukcesie kampanii Gonciarza konto w tym serwisie założyły takie osoby jak:
To tylko kilka większych twórców, którzy przyciągnięci zostali przez ogromny sukces działań Krzyśka. Zjawisko to zasłużyło sobie na swoją własną nazwę, dlatego postanowiliśmy nazwać to efektem Gonciarza. Pozostaje tylko czekać i patrzeć jak masowo zaczną pojawiać się YouTuberzy szukający patronów i korzystający z nowego źródła zarobku. Oczywiście, możliwe że internetowi twórcy jedynie chcieli zobaczyć, jak wygląda to wszystko od wewnątrz, jako użytkownik.
Co wy o tym myślicie? Czy serwis patronite.pl zostanie zalany przez fale YouTuberów? Jesteście za wspieraniem swoich ulubionych twórców? Dajcie nam znać w komentarzach.
Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.