Topowe marki rezygnują z reklam na YouTube!

Topowe marki rezygnują z reklam na YouTube!

YouTube coraz bardziej zaostrza swoją politykę w trosce o bezpieczeństwo użytkowników. Jednak niestety nigdy nie będzie w stanie zadbać o wszystkich - zarówno widzów, twórców jak i reklamodawców. 


Adidas i Mars zdjęli swoje reklamy z YouTube'a. Powodem były nieodpowiednie treści, które pojawiały się na filmach z reklamami Adidasa i Marsa. Nieodpowiednie treści, to znaczy pedofilskie komentarze w filmach, które udostępniają dzieci na YouTube.

Chodzi o filmy, które nagrywają dzieci i przeważnie same udostępniają na YouTube. Najczęściej na tych filmach pokazują one widzom codzienne czynności, jednak zdarza się, że są one tylko częściowo ubrane lub mają na sobie piżamę. Pod takimi filmami często pojawiają się sprośne komentarze pedofilii, którzy namawiają dzieci do wrzucania tego typu filmów. YouTube w obliczu tego zjawiska został oskarżony o to, że nie zapewnił odpowiedniej opieki takim dzieciom.

Jak firma Mars twierdzi:
Jesteśmy zszokowani i przerażeni widząc, że nasze reklamy pojawiają się w tak nieodpowiednich filmach. To jest całkowicie sprzeczne z tym, w co wierzymy. Podjęliśmy decyzję, by zrezygnować z reklam na YouTube i Google na całym świecie.

Takim samym podejściem wykazał się Adidas, który zawiesił swoje wszystkie reklamy na YouTube, dopóki sprawa nie zostanie rozwiązana. Przedstawiciele Adidasa stwierdzili, że nie byli świadomi tego, co dzieje się na YouTube.



Google w tej sprawie zajmuje takie stanowisko:
Treści, które zagrażają dzieciom są odrażające i nieakceptowalne dla nas. Mamy taką politykę, że jeśli dostajemy zgłoszenia jakichś filmów i komentarzy, które mogą wiązać się z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, to agresywnie je zwalczamy.  Przez ostatni rok pracowaliśmy nad tym, żeby zapewnić o tym, że YouTube jest bezpiecznym miejscem dla firm.

Decyzja Marsa i Adidasa z pewnością przyczyni się do tego, żeby Google i YouTube jeszcze bardziej zwracały uwagę na bezpieczeństwo ludzi na ich portalu. Więcej firm, takich jak eBay czy Amazon rozważa pójście w ślady Marsa i Adidasa, co oznaczałoby ogromną stratę pieniędzy dla Google.

 

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.